donderdag 26 juli 2012

Is niet nodig Scrolling


Door Stephanie Rosenbloom

Kun je liefde in zes minuten?

Dat is hoe lang bachelors of vrijgezellen mogen op het podium staan ​​vertellen een PowerPoint-presentatie over zichzelf tot bijna 75 in aanmerking komen singles op Me So Far, een nieuw maandelijks evenement in Chicago. Sommigen spreken van een lied dat hun leven veranderd. Anderen wijzen op een tijdstip waarop zij het gevoel dat ze had gefaald. Er zijn dia's van hun eigen huiskamer, de binnenkant van hun koelkasten, zelfs hun debit-card afschriften.

Te beginnen met deze mini-monologen en eindigt met een happy hour, Me So Far is een in een golf van recent opgerichte dating services die ook ruimte voor deze vermeende bron van de moderne romantiek, het internet.

Immers, terwijl de web doet verbreden de dating zwembad, is het ook teleurgesteld scores van mensen (een feit dat niet sociaal-psychologen die onlangs meldde dat dating site algoritmen zijn nauwelijks wetenschappelijke verrassen). Zittend 's avonds thuis te bladeren door middel van online profielen kunnen soms het gevoel dat de 21e-eeuwse equivalent van het zitten in een bar alleen al, in de hoop te scoren.

Is er een middenweg? De oprichters van deze start-ups denk het wel. Ze proberen om de kracht van het internet te combineren met het beste van retro dating, met singles partijen zo groot ze worden georganiseerd door middel van websites, en real-life koppelaars die gebruik maken van Klout scores wedstrijd paren te helpen.

Verlangen naar face-to-face introducties wordt ook aansporen de verspreiding van geo-locatie dating apps zoals Grindr en Blendr, SinglesAroundMe en Skout. En het is inspirerend ontluikende sites zoals FriendlyLook, Hitch.me en koffie Voldoet Bagel, die allemaal proberen te Internet dating meer als een kleine stad dating te maken doordat singles te ontmoeten via vrienden en collega's.

"Mensen waren gewoon soort van moegestreden van online dating", zegt Lakshmi Rengarajan, 36, een reclame-professional die zei dat ze richtte mij tot nu toe, zodat enkele mensen zoals zichzelf zou kunnen geautomatiseerd vragen over te slaan en in plaats daarvan creëren sterke "dating ecosystemen". "Ik denk dat het heel belangrijk dat we ruimtes en plekken voor mensen om te ontmoeten, dat voel me niet zo data-driven of onpersoonlijk te bouwen."

Me So Far kosten van $ 20 tot $ 30 per persoon, maar het is zonder, mevrouw Rengarajan voegt toe: "de psychologische prijs die u betaalt" wanneer u zich aanmeldt voor dating-site lidmaatschappen.

Terwijl ze het zei, "Je begint aan jezelf en anderen te zien in de zeer smalle termen als een assortiment van selectievakjes en labels."

Sushmita Roy, 30, een Manhattan advocaat, is bemonstering potentiële huwelijkskandidaten op vriend-of-a-Friend Urban Girl Squad's Singles Party, waar elke vrouw brengt een begeerde vrijgezel (zoals de "gebruikte datum" partij Charlotte organiseert in een aflevering van "Sex and the City.")

"Ik date veel," zei ze. "Ik geniet echt van de partijen meer dan een online wat ik ooit heb gedaan."

Ze prees het persoonlijke element. "Natuurlijk we niet opknoping uit met jongens die het dragen vrouw-kloppers en ga op singles cruises," Ms Roy gezegd. "Tachtig procent van de tijd worden meisjes brengen hun collega's. Ik breng nog een knappe advocaat aan de partij. Je krijgt een beter zwembad hier. "

Amanda Hofman, chief executive van Urban Girl Squad, een vrouwen-netwerk-groep, zei dat de partijen zijn het gevolg van de leden de wens op de hoogte door middel van ouderwets gezellig introducties. Dus om de paar maanden, ongeveer 200 mannen en vrouwen in hun jaren '20 en '30 te dragen naamplaatjes en betalen $ 15 per stuk te genieten van een drankje en een praatje maken op plaatsen zoals Pranna, Tribeca Grand, de kluis van Pfaff's.

Als de drank niet in slaagt om voldoende moed, zijn er ijsbreker games. Deelnemers kunnen prijzen winnen zoals een nieuwe fiets, Broadway show tickets of een diner voor twee door zich met elkaar in een Photo Booth. Ze kunnen ook winnen door het spelen van een spel waarin een man een stukje papier krijgt met de helft van een pick-up lijn als: "Ik ben misschien niet Fred Flintstone ..." en wordt dan belast met het vinden van de vrouw die de andere helft

("... Maar ik zeker kan uw bed rock").

"Niemand gaat onbeleefd," Ms Roy zei, "omdat je al verbonden bent met gradaties van vrienden."

Een andere dating begrip wordt getest is Tawkify, de mei-december geesteskind van het tijdschrift Elle advies columnist E. Jean Carroll, 69, en Kenneth Shaw, 27, voorheen een product planner voor Microsoft en de opdrachtgever "imagineer" voor het ontwerpen verkoop Web Een website Kings Lane. De twee ontmoetten elkaar jaren geleden, toen mevrouw Carroll zocht de heer Shaw, die bekend staat voor het creëren van een Facebook-app met de naam Mijn Purity Test, om haar ontwerp te helpen haar eigen app.

De heer Shaw zijn yen gezegd van een vriendin, samen met zijn angst voor de ontmoeting collega's Match en OkCupid, inspireerde hem tot een dating site te ontwerpen zonder online profielen.

In plaats daarvan Tawkify verzoekers foto's en beantwoorden 10 vragen over zichzelf. Als ze worden geaccepteerd, mevrouw Carroll en een team van koppelaars interviewen hen over de telefoon (geen algoritmen!) En zet ze op een telefoon datum waarop de volgende maandag om 10 uur Wedstrijden worden verteld bijna niets over elkaar voor de oproep, die wordt geautomatiseerd via een dienst die de Tawkify oprichters naar verwijzen als "Mr Brooks, "want het leek een mooie naam voor een dating butler.

Zodra het paar is aangesloten, hun telefoongesprek duurt 10 minuten voor de lijn gaat dood, naar Stoke intriges. Om meer spreken, moet het paar uit te wisselen telefoonnummers voordat de klok op is of anders te vragen dat de heer Brooks ze opnieuw op de volgende maandag.

Mevrouw Carroll zei dat ze spreekt met vrijwel alle mannelijke kandidaat, uitselecteren van degenen van wie ze denkt dat zijn alleen maar op zoek naar seks. Maar hoewel dit misschien het tijdperk van Yenta de Matchmaker op te roepen, een aantal andere tactieken Tawkify's zijn meer of-the-moment.

Het bedrijf is de facturering zich als de eerste Klout score, een maat van je digitale invloed, te gebruiken als een matchmaking metrische. Hoe hoger je score, hoe meer kans je hebt aan te passen met iemand met dezelfde status. En Tawkify is afgestemd mensen met een aantal indrukwekkende digitale status, net als de lingerie ontwerper en burleske kenner Dita Von Teese (de ex-vrouw van Marilyn Manson). Klout score: 69 van de 100 (de gemiddelde score is 20). Mevrouw Carroll zei mevrouw Von Teese was op zoek naar een man die wilde het echte haar, niet haar publieke persona-date, dus ze ging gelijk op met een Scandinavische schrijver. De twee klikte tijdens hun Tawkify gesprek en besloten om te voldoen voor een cocktail, daarna diner, in Parijs, waar ze hebben allebei woningen. Mevrouw Von Teese moest Frankrijk verlaten om te vliegen naar Los Angeles, maar zij en de romanschrijver nog steeds praten.

"Ik zal gebruik maken van alles wat programma kan ik gebruiken om mijn instinct en mijn darmen te helpen," zei mevrouw Carroll, die redenen dat mensen met een hoge Klout scores zijn uitstekend communiceren. "Als je eenmaal leren kennen deze mensen, dan moet je de last om hen gelukkig te voelen," zei ze. "Ze hebben net een metgezel voor het diner te maken met willen." (Tawkify kost $ 15 per wedstrijd, $ 30 voor drie wedstrijden en $ 99 voor zes wedstrijden, de prijs is inclusief een hoop van met de hand vasthouden van koppelaars van de site, zeiden ze.)

Terwijl de start-ups zoals Tawkify zich richten op de echte wereld dating, worden nieuwe sites de erkenning van de valkuilen van online dating en proberen om ze op te lossen.

"De profielen zichzelf, ze niet geloofwaardig zijn", zegt Naveed Nadir, 29, een Internet-technologie consultant in Canada, verwijzend naar de verfraaiing dat veel online daters doen. "Ze fake hun namen. Ze fake hun geloofsbrieven. "

De heer Nadir wendde zich tot een plaats hij denkt dat mensen geneigd zijn om eerlijker te zijn: de professionele netwerksite LinkedIn-database. Onlangs heeft de heer Nadir geïntroduceerd Hitch.me, een dating site voor LinkedIn leden. In tegenstelling tot de meeste online dating sites, waar gebruikers uren scrollen door te brengen door middel van profielen van vreemden, op Hitch.me kunnen ze snel iemand vinden - zelfs iemand die in hun bedrijf of sociale kring - dan stapt u uit de site en te ontmoeten.

Wanneer iemand zich aanmeldt, automatisch Hitch.me hun LinkedIn gegevens invoert, dan vraagt ​​u om enkele persoonlijke gegevens zoals hoogte, onderwijs en etniciteit. Privacy filters kunnen de leden om hun profiel onzichtbaar voor al hun LinkedIn-connecties of aan al hun collega's.

De filters kunnen ook een profiel alleen zichtbaar voor een bepaalde sector, zoals auto's of bankieren. Het bekijken van een lid van de LinkedIn details is gratis, maar om te communiceren met hen bekijken of hun persoonlijke gegevens pagina staat een vergoeding op basis van credits. Bijvoorbeeld, het ontsluiten van iemands persoonlijke gegevens pagina is 20 studiepunten en schriftelijk aan hen is 50 credits ($ 10 koopt u 300 credits; 25 dollar krijgt 1.000 credits, $ 50, 2500 credits).

Maar voor sommigen kan zelfs zo'n low-key online benadering niet concurreren met het ontmoeten van mensen bij live sociale gebeurtenissen, zelfs degenen die de snelheid-dating gimmicks van weleer op te roepen.

Phillip Barker, 34, die studeert voor een masteropleiding in het sociaal werk, was onlangs een presentator in Chicago op een mij tot nu toe lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender nacht in de Den Theater in Wicker Park. In eerste instantie sceptisch, zei hij, dat hij uiteindelijk vond het opwindend.

"Het was een geweldige reis," Mr Barker zei, toevoegend dat hij die mensen die hij zou kunnen meestal af te doen als niet zijn type zou heel goed de moeite waard boeiende geleerd. "Iedereen heeft een heel goed verhaal om te delen, als je luistert."

Onder de dia's deelde hij was een foto van zichzelf te spelen volleybal (zijn kindertijd droom), het land codes van de 26 landen die hij heeft bezocht, en de binnenkant van zijn koelkast, die eieren, groenten, Red Bull en Dom Perignon inbegrepen.

"Ik wilde mezelf te laten zien op een positieve manier, maar op een zeer realistische manier, zodat ze niet voor de gek gehouden op de weg toen ze mij te kennen," zei de heer Barker, waarvan de presentatie scoorde hij een aantal data, waaronder een man met wie Hij communiceert nog steeds.

"Dit is wat datering zou moeten zijn," zei hij. "Laten we de kleine gedachten te brengen en je tot de kern van wie we zijn. Niemand jonger op. "

Uzun Vadeli İlişkiler To Make