vrijdag 1 oktober 2010

Online Dating industrie om te groeien met 25% in 2010


MELBOURNE - Met de toenemende populariteit van online dating, hebben analisten hadden voorspeld dat de industrie waarschijnlijk is tot 25 procent groeien dit jaar.

Er zijn tal van dating sites waarmee singles op voor romantiek zoeken door op maat aanvragen in termen van etniciteit, lichamelijkheid, religie en seksuele geaardheid.

De Australische online dating industrie heeft reeds een stijging van 5 procent vorig jaar en zal naar verwachting met nog eens 5 tot 10 procent dit jaar.

Een overzicht van meer dan 3000 mensen door dating website RSVP, eigendom van Fairfax Media, uitgever van The Sunday Age, ontdekte dat 50 procent had geprobeerd online dating, terwijl 10 procent voldaan aan hun partner op het internet.

Business analyse groep IBISWorld voorspelt de industrie tot bijna 100 miljoen dollar uit abonnementen en reclame te verdienen in 2010.

IBISWorld senior analist Edward Butler zei niche sites werden steeds gebruiksvriendelijker.

"Op basis van godsdienst of interest, zullen ze een hoop van dat werk te doen voordat u zelfs meld je aan en vermindering van de inspanning," The Age zo citeerde. (ANI)

Dating Study Says singler med Valg Go For Hotties


dinsdag 28 september 2010

Online Dating: 10 psychologische inzichten


Ergens tussen een derde en driekwart van enkele mensen met toegang tot internet hebben gebruikt om te proberen een nieuw iemand te ontmoeten. Maar door de jaren heen, hebben we gehoord tegenstrijdige verhalen over hoe succesvol het is.

Geloof het internet dating bedrijven en het is allemaal zoet en licht, met de bruiloft klokkengelui in de verte, gelooft de media paniekverhalen en het is allemaal liegen, bedriegen, perverse sociale buitenbeentjes. De waarheid ligt ergens tussenin, maar waar?

Gelukkig, nu is er genoeg onderzoek te suggereren wat er werkelijk aan de hand. Dus, hier zijn mijn 10 favoriete psychologische inzichten over internet dating.

Internet daters zijn niet verliezers

In tegenstelling tot het stereotype, is er weinig bewijs dat internet dating is het laatste redmiddel van de sociale buitenbeentjes of zonderlingen.

In feite, integendeel. Internet daters hebben meer kans om gezellig, hebben een hoog gevoel van eigenwaarde en zijn laag in dating angst (Kim et al., 2009;. Valkenburg, 2007). Deze studies vonden geen bewijs dat mensen gebruik maken van online dating, omdat ze niet kunnen hacken face-to-face. Het is gewoon een manier om nieuwe mensen te ontmoeten.

Mensen motivaties om te beginnen met online dating zijn vele en diverse, meestal met een triggering event als een break-up, maar over het algemeen Barraket en Henry-Waring (2008) hebben ontdekt dat mensen de motivatie van zijn minder individuele en meer sociaal. Mensen zijn niet met behulp van online dating, omdat ze verlegen zijn, maar omdat ze zijn verhuisd naar een nieuwe stad, werken lange uren of hebben geen tijd om iemand nieuw te ontmoeten.

Online daters liegen (maar slechts een beetje)

Hoewel 94% ontkennen hun internet dating profielen bevatten geen FIBS (Gibbs et al.., 2006), psychologen zijn een verdacht veel. Toma et al.. (2008) de gemeten lengte en gewicht van 80 internet daters, alsmede de controle op hun rijbewijs voor hun werkelijke leeftijd.

Wanneer deze gegevens werd vergeleken met hun profielen, bleek dat negen van de tien had gelogen op ten minste een van de gemeten kenmerken, maar de leugens waren slechts kleine. De meest voorkomende dader is gewicht, met daters, hetzij toe te voegen of scheren uit een gemiddelde van 5%. Daters waren meer waarheidsgetrouw over hun leeftijd (1,5% afwijking) en hoogte (1,1% afwijking). Zoals verwacht vrouwen de neiging af te scheren de kilo's, terwijl mannen gaven zich een boost in de hoogte.

Deze leugens weinig verschil maken in de echte wereld, omdat de overgrote meerderheid van de fibbing zou moeilijk geweest zijn om te detecteren in persoon. De meeste mensen willen ontmoeten uiteindelijk, zodat ze weten grote leugens zullen worden gevangen.

Foto drogredenen

Het gezegde 'de camera liegt nooit' is een stapelbed. Zelfs zonder Photoshop te strijken van de rimpels, camerastandpunten en belichting kan gemakkelijk veranderen waargenomen aantrekkelijkheid.

Mensen instinctief begrijpen dit bij het kiezen van hun profiel foto zodat Toma en Hancock (2010) foto's van internet daters nam, dan rechters vergeleken met het echte profiel foto's.

Hoewel fysiek minder aantrekkelijke mensen waren het meest waarschijnlijk een zichzelf versterkend foto te kiezen, algemene waren de verschillen klein. Het lab foto's zijn alleen een beetje minder aantrekkelijk dan die gekozen voor online dating profielen (ongeveer 5% voor vrouwen en 4% voor mannen). Opnieuw werden internet daters liegen niet veel ...

Je beste look

Aanwijzingen om welke soorten van het profiel van de foto's het werk afkomstig uit een online dating site, die 7.000 foto's heeft onderzocht in zijn database (oktrends, 2010):

Ze vervolgens gekeken welke foto's zijn in verband met de langste online conversaties. Dit waren waar het de dater toonde:

De foto's in verband met korter dan de gemiddelde gesprekken waren (in oplopende volgorde van conversatie afschrikkende):

(Vergeet niet, dit zijn alle verenigingen, zodat we kunnen niet zeker zijn over causaliteit.)

Opposites (nog) niet aan te trekken

Zelfs onder een diverse bevolking van online daters, mensen nog steeds de voorkeur iemand die vergelijkbaar is met zichzelf.

Als Fiore en Donath (2005) de gegevens van 65.000 online daters onderzocht, vonden ze dat mensen kiezen op basis van gelijkenis met zichzelf.

In dit opzicht online dating is niet anders dan offline dating. Gemiddeld mensen zijn op zoek naar iemand ongeveer hetzelfde als zelf. Inderdaad zijn er nu vele datingsites die gericht zijn op beperktere demografie zoals sport fans, Joodse mensen of personen met specifieke medische condities.

Internet dating moedigt een zekere verscheidenheid

Te onderzoeken internet dating diversiteit, Dutton et al.. (2009) ondervraagde 2.670 echtparen in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Spanje. In deze steekproef internet daters waren meer kans om een groter verschil in leeftijd en opleidingsniveau in vergelijking met degenen die had ontmoet in de meer traditionele manieren hebben.

Hoewel tegenstellingen niet de neiging om aan te trekken, door zijn aard Internet Dating heeft diverse wedstrijden aan te moedigen. De auteurs betogen dat zij is het gezicht van het huwelijk door te brengen samen soorten mensen die nooit eerder zou hebben voldaan aan het veranderen.

Houd het eerste bericht op korte

Krijgen een antwoord online kan een hit-and-affaire missen. Een online dating site heeft peilde de respons door het analyseren van meer dan 500.000 eerste contacten gestuurd door hun leden (oktrends, 2009). Ontvangers antwoordde slechts 30% van de mannen de boodschappen voor vrouwen en 45% van de vrouwen de boodschappen aan de man. Het percentage dat leiden tot gesprekken is zelfs nog lager (rond de 20% en 30% respectievelijk).

De eenderde-respons, die wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek (Rosen et al.., 2008), komt deels doordat veel internet dating rekeningen zijn dood.

oktrends vond ook dat meer berichten slechts een kleine verbetering in de respons voor mannen en voor vrouwen niets opleveren. Dus verspil uw tijd aan het schrijven van een essay. Gedag zeggen en laat ze controleren of uw profiel.

Emotionaliteit is aantrekkelijk

In een studie van online dating, Rosen et al.., (2008) heeft bewijs gevonden dat meer intense emotionaliteit, bijv. met behulp van woorden als 'opgewonden' en 'geweldig', maakte een betere indruk op zowel mannen als vrouwen.

Deze studie is ook gekeken naar het effect van zelfonthulling. Hoewel de resultaten waren meer variabel, algemeen mensen de voorkeur gaven relatief lage niveaus van zelfonthulling.

Na screening, 51% aan face-to-face

Voor velen, maar niet alle internet daters is het de bedoeling om iemand te ontmoeten nieuwe in het vlees. In een enquête met 759 internet daters, Rosen et al.. (2008) vonden dat 51% van de mensen had een face-to-face datum binnen een week en een maand na ontvangst van de antwoorden op hun online ouvertures.

Deze eerste bijeenkomst wordt vaak behandeld door internet daters als het laatste deel van de screening (Whitty & Carr, 2006). Is deze persoon echt wie ze zeggen dat ze zijn? En, zo ja, is er geen chemie? Het is pas na deze fase voltooid is dat mensen kunnen krijgen om elkaar te leren kennen.

Relationshopping

Ondanks alle positieve dingen van het onderzoek te zeggen heeft over internet dating, is er geen twijfel over bestaan dat het kan worden onbevredigend en aversieve. 132 online daters gepolst door Frost et al.. (2008) gemeld dat ze doorgebracht 7 keer zo lang screening van andere mensen profielen en e-mail dan ze deden interactie face-to-face op echte data.

Een deel van het probleem is dat mensen worden aangemoedigd door online dating te denken in termen consumentistische (Heino et al.., 2010). Gebruikers 'relationshopping': kijken naar andere mensen de functies, met een gewicht van ze op, dan is het kiezen van potentiële partners, alsof uit een catalogus, het is de menselijke relaties gereduceerd tot-boxen te controleren.

Dit is meer een kritiek op de technologie die momenteel beschikbaar zijn dan is het van het algemene idee van internet dating. Frost et al.. (2008) beweren dat dit zal veranderen als online dating naar een meer experimentele methodes, zoals virtuele data (zie: waarom internet dating aversieve is).

Hoe goed werkt het?

Er is slechts beperkte gegevens over hoe goed internet dating werkt en het meest van dit onderzoek onderzocht heteroseksuele daters. Nog steeds, Rosen et al.. (2008) bleek dat 29% van hun steekproef had serieuze relaties gevonden via internet dating. Dutton et al.. (2009) bleek dat ongeveer 6% van de getrouwde koppels hadden online ontmoet in het Verenigd Koninkrijk, 5% in Spanje en 9% in Australië. Kijkend naar alleen jongere mensen de percentages veel hoger waren:

Als een lange-termijn relatie is wat je na, we zeker kunnen zeggen dat het werkt voor sommige mensen.

Velen zijn ongetwijfeld uitgesteld internet dating door de paniekverhalen, vooral omdat deze stok in de geest. Sommigen zullen het vinden van de 'box ticking', relationshopping aspecten off-putting, of betrapt door de spanningen tussen die hun feitelijke en geïdealiseerde zelf online. Weer anderen vinden dat de lage niveaus van de reactie van hun enthousiasme doodt.

Het onderzoek suggereert echter dat de meeste internet daters zijn relatief eerlijk en, voor sommigen althans, succesvol kan zijn.

FIFA World Cup 2010 and Online Dating Services