donderdag 22 april 2010

Website wedstrijden patiënten met geestelijke gezondheidszorg profs


Als u probeert een arts de geestelijke gezondheidszorg te vinden, kan het voelen als een gans te jagen.

Vaker wel dan niet, je zult doorbrengen dagen, soms weken, het maken van 10, 20, soms 50 telefoontjes op zoek naar een arts die een) beschikbaar is binnen een paar weken, b) gedekt door uw verzekering, c) binnen rij-afstand of op een buslijn, d) ervaring met uw probleem of de behandeling die je zoekt en e) interesse in het werken met je.

Vorig jaar schreef ik dat we er een online geestelijke gezondheidszorg matching service, vergelijkbaar met online dating services die nodig zijn. Eerder deze maand, als ze mijn middel, het populaire tijdschrift Psychology Today hoorde stuurde me een folder voor haar nieuwe therapie Directory. Het is een gratis (voor de patiënt of cliënt) online dienst op therapists.psychologytoday.com. De map bevat reeds informatie voor 5.000 geestelijke gezondheidszorg clinici.

Toen ik "Cincinnati" en "depressie", kreeg ik 30 hits, waaronder twee psychiaters onder de psychologen, maatschappelijk werkers, counselors en een paar verpleegsters. Selecteren van mijn specifieke zorgverzekeraar versmald het gebied tot zes therapeuten.

De arts betaalt $ 30 per maand moeten worden vermeld op de site. Therapeut profielen kunnen bestaan uit een foto, inleidende verklaring, de kwalificaties, de behandeling voorkeuren, kaarten naar het kantoor, e-mail en andere contacten, informatie over geslacht, leeftijd, kosten / sessie, verzekeraar status, specialiteiten en klantgerichtheid.

Dat is veel meer informatie dan ik kan bieden aan een persoon die belt voor een verwijzing.

De therapie directory is jong, maar het is makkelijk, heeft een groot potentieel - en het wint van een blind date.