dinsdag 13 november 2012

De snelle opkomst van mobiele Dating apps


Door Amrita Jayakumar

Mobile dating. Het is allemaal de verschrikkingen van de online dating overgebracht naar uw telefoon, waar je griezelige teksten van mensen die uw profiel en uw locatie gebruiken om u stalken. Juist?

Soms, ja. Maar het kan ook spontaan zet je in de voorkant van de iemand die houdt van uw favoriete eten, boeken en muziek en misschien net als u, ook.

Als concept, mobiele dating is niet echt nieuw. Het is al sinds de uitvinding van de mobiele telefoons. Smartphones en apps zijn gewoon de glimmende nieuwe tools in de eeuwenoude zoektocht naar liefde.

Amerikanen gebruiken nu dating apps meer dan online dating sites, volgens een 2011 rapport van Flurry Analytics. "Het aantal mensen met behulp van dating apps groeit sneller dan het aantal groeiende gebruik van alle apps," zei hij. "In het kort, dating is een groei categorie."

Wereldwijd wordt de mobiele dating markt zal naar verwachting een waarde van 2,3 miljard dollar in 2016, een stijging van $ 1 miljard in 2011, volgens Juniper Research. De meeste apps gebruik maken van de "freemium" business model, waar het gratis aan te melden, maar mensen betalen een vergoeding voor premium features.

Match, eHarmony, Skout, Grindr, OkCupid, MeetMoi, veel vis en Badoo hebben elk, al een duidelijke persoonlijkheid en miljoenen gebruikersprofielen, berichten, chats, winks, flirt of andere maatregelen van dating app succes. De iTunes winkel heeft talloze dating apps onder de sociale netwerken categorie.

Maar net als dating, het vinden van de juiste match is geen gemakkelijke taak, volgens de experts uit de industrie.

Op een chic hotel in Los Angeles in juni, zes alleenstaanden zat voor een kamer vol leidinggevenden in de branche om die kwestie te bespreken.

Deze jaarlijkse conferentie is een bijeenkomst van de grootste spelers in de dating app bedrijf. De zes deelnemers hadden aangemeld voor een eerste-van-zijn-soort mobiele dating boot camp, georganiseerd door Julie Spira, een auteur en cyber-dating expert.

Hun mandaat was simpel: Probeer twee apps voor twee weken en geven eerlijke feedback.

Hoewel ontwikkelaars verzamelen van hun eigen statistieken en Antwoorden van gebruikers, dit was de eerste keer dat dit soort focusgroep werd georganiseerd, zei ze.

Franklin Horn had nog nooit mobiele dating eerder geprobeerd.

"Ik denk niet dat ik het zou zijn begonnen op mijn eigen, en ik ben in de software-industrie", zegt Horn, 27, die werkt bij een tech startup in Santa Monica, Californië "Het is een moeilijk ding om jezelf die er zijn. "

Hij gebruikte drie apps: eHarmony, Skout en MeetMoi. Terwijl hij ging niet op alle data, Horn zei dat hij ongeveer 150 toevallige berichten uitgewisseld met een paar vrouwen.

"Sinds ik ben single en druk, ik wilde om het te gebruiken als een manier om te oefenen flirten en zie de technologie achter de apps," zei hij.

Een andere deelnemer, Joe, 30, uit Chicago, beschreef zijn ervaring in een blog. "Met deze apps het voelt als: 'He, ik ben in de buurt, Ik ben op zoek om te hangen,' schreef hij." Weet je wat iemand is van plan. Het is een beetje explicieter aan de voorkant. "

De perceptie over mobiele apps, die niet geheel onjuist, is dat ze zijn bedoeld voor casual dating. De meeste bedrijven adverteren ze als een manier om "nieuwe vrienden te ontmoeten," dat is waarom ze vallen onder de sociale netwerken label.

Skout's webpagina zet het gewoon: "Het leven is kort, je bezig bent en de mensen plezier hebben zonder dat je op dit moment. Dus begin Skouting en vind uw feest, altijd en overal. "

Apps zijn meestal gratis, en het duurt een paar minuten om een ​​profiel aan te maken of een foto te uploaden. Grindr, MeetMoi, SinglesAroundMe en verscheidene anderen gebruik maken van geolocatie-technologie waarmee mensen regelen prikkel-of-the-moment data. (De meeste apps kunnen gebruikers weer te geven alleen hun algemene locatie, in plaats van een exacte een.)

Maar voor degenen die willen kwaliteit, zijn er opties. En ontwikkelaars wenden zich tot eenvoudige, real-life concepten aan gebruikers woo, zoals de gewone vriend.

Dat is waar Facebook komt met apps zoals Zoosk en ben je geïnteresseerd? Facebook zelf heeft onlangs aangekondigd een nieuwe functie, in de buurt Vind Vrienden, om verbinding te maken met andere Facebook-gebruikers.

Een nieuwe golf van apps zoals koffie Voldoet Bagel en Yoke focus op gemeenschappelijke vrienden en het gebruik van Facebook-profiel informatie aan mensen passen.

"Je kan een persoon te beoordelen door het bedrijf dat ze blijven", zegt Mark Brooks, analist en consultant op het internet dating-industrie.

Er gaat niets boven een wederzijdse vriend om een ​​potentiële match kijken meer geldig is, iets dat de boot camp deelnemers ook sterk gevoeld over.

"Voor mij is het hebben van een aanbeveling helemaal hobbels je op de lijst", Horn zei.

Coffee Meets Bagel, een vier maanden oude New York opstarten, bleek dat gebruikers waren 37,2 procent meer kans te willen naar een persoon toe als ze wederzijds Facebook vrienden. Als gebruikers had vier wederzijdse vrienden, ze waren 90 procent meer geneigd.

Koffie Voldoet Bagel, dat wordt gerund door drie zussen, begon als een website en onlangs vrijgegeven apps voor iOS en Android. Het maakt gebruik van een eenvoudig concept: Stel een deadline en de mensen zullen reageren.

Gebruikers te voorzien van elementaire Facebook gegevens. Elke dag 's middags, ontvangen ze een e-mail met een wedstrijd, een vriend van een vriend. Ze hebben 24 uur om 'leuk' of 'pas' over de persoon. Als beide gebruikers kiezen 'willen,' ze zijn verbonden door middel van een prive-nummer. Als ze gaan, een andere optie komt de volgende dag.

"We proberen om mobiele technologie te gebruiken om mensen te laten een actieve houding aan te nemen in dating", zegt mede-oprichter Arum Kang, een voormalig product manager bij Amazon.

Yoke, een Facebook-app, gaat verder dan gewone vrienden om gezamenlijke belangen. Het maakt gebruik van Netflix, Amazon en Spotify gebruikers overeenkomen op basis van hun smaak in films, boeken en muziek. Mensen verbinden net zoals ze zouden zijn als ze elkaar ontmoetten bij een concert of film, zegt Rob Fishman, een van de oprichters.

"Het hele idee is om opnieuw de serendipiteit van het echte leven," zei hij.

Er is geen geheime formule voor een app om te slagen, zei Brooks, de Internet dating analist. Maar "hoe meer je kunt de echte wereld te modelleren, hoe beter je zult doen," zei hij.

Nieuwe mobiele app-ontwikkelaars realiseren zich dit en zijn te tikken in de schat aan informatie beschikbaar op Facebook, terwijl het proberen om de privacy van gebruikers betreft in evenwicht te brengen.

"Als social media was een optie, zou ik het niet kunnen," aldus Lauren Durst, een research consultant in het District, die gebruik heeft gemaakt van Match en OkCupid. "Dat zou wegnemen enkele van de anonimiteit."

Spira zegt dat net als online dating, mensen moeten gezond verstand toe te passen met een app.

"Je moet intuïtie te gebruiken en de manier waarop je in het echte leven doen," zei ze. "Net als bijeenkomst in een openbare plaats."